معلمان بازنشسته در کلاس‌های درس | استقبال معلمان از اضافه کار-راهبرد معاصر

معلمان بازنشسته در کلاس‌های درس | استقبال معلمان از اضافه کار

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استفاده از معلمان بازنشسته در سال تحصیلی جدید برای جبران کمبود معلم گفت: به دلیل پرداخت منظم حق‌التدریس‌ها، استقبال معلمان از ساعات اضافه کار بیشتر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۱۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ابلاغیه رئیس جمهور برای به کارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته گفت: بهترین راهکار جبران کمبود معلم استفاده از معلمان بازنشسته است، چون اکثر آنها جوان و توانمند هستند.

وی افزود: طبق قانون بازنشستگان مجاز به ۸ ساعت تدریس هفتگی هستند، اما این موضوع برای دوره ابتدایی امکان پذیر نیست، چون در این دوره به ۲۴ ساعت تدریس در هفته نیاز است با این حال در دوره متوسطه ۸ ساعت تدریس در هفته امکان پذیر است، اما برای جبران کمبود معلم کافی نیست.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز به کارگیری معلمان بازنشسته را از سران قوا دریافت کردیم و این مجوز در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و در نهایت توسط آقای پزشکیان ابلاغ شد، برای مهر امسال هم این رویکرد پیگیری می‌شود تا از ظرفیت بازنشستگان به میزان ۲۴ ساعت تدریس در هفته استفاده شود.

فرهادی در پایان بیان کرد: استقبال برای اضافه کار توسط معلمان نسبت به سال گذشته بهتر شده است و علت هم پرداخت به موقع مطالبات مربوط به اضافه کار آنهاست همچنین در قالب طرح تشویقی امسال معلمان به جای ۹ ماه، ۱۰ ماه اضافه کار دریافت می‌کنند تمایل داشتیم، رقم حق التدریس آنها دو برابر شود، اما به دلیل محدودیت‌های مالی محقق نشد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار